Uitgeefconcept / Adverteerdersinfo
Verspreiding - Redactionele inhoud - Adverteerdersselectie - Uitvoering - Formaten, tarieven en aanleverspecificaties
Verspreiding >
Verspreidingsmoment: derde week augustus 2023, twee weken voor de racedatum
Verspreidingswijze 1:
via displays op de afrekenbalie van 1447 bemande tankstations (maal 100 exemplaren) zoals geselecteerd in overzicht Nederlandse bemande tankstations: Shell (416 bemande stations), BP (253), Total ( 250) Texaco (290) en Esso (238). Alle deelnemers ontvangen een eigen display
Shell 0416 stations 041.600 ( 416 maal 100) (+ 41600 = 200 per)
Texaco 0290 stations 029.000 (290 maal 100)
BP 0253 stations 025.300 (253 maal 100)
Total 0250 stations 025.000 (250 maal 100)
Esso 0238 stations 023.800 (238 maal 100)
1447 stations > 144.700 (plus 41.600 extra)
Subtotaal 186.300
Verspreidingswijze 2:
200 exemplaren per servicebalie van 600 Jumbo-filialen
120.000
Totale oplage: 306.300
Redactionele inhoud >
Qua redactioneel umfeld is er een hoogst selectieve selectie in keuze in onderwerpen inclusief (special intrest en human intrest). Hoog bewaargehalte vanwege diepgravende race- en eventinfo
De opsomming hieronder is voor wat betreft de items als genoemd onder 'Human Intrest' kleindeels indicatief. Het geeft een inkijk in de bladformule en de algehele opzet !
Event info
- Event- en additionele info totale evenement
- Line Up alle teams en rijders, programma, tijden
- Terugblik eclatante succes editie 2021
- Bezoekersinfo ‘how to get there’ en parkeren (NS en Pon Mobility)
Human Intrest
- Hommage aan Ben Pon
- Interview met racelegende en laatste winnaar op Zandvoort Nikki Lauda over Zandvoort (opgenomen kort voor zijn overlijden)
- Eerdere tot de verbeelding sprekende winnaars: Stirling Moss, Graham Hill, Jim Clark, Jackie Stewart, James Hunt en …. Niki Lauda (voor Senna en Prost)
- Artikel over destijdse sponsoring met Lost Boys van Jos Verstappen, voormalige betrokkenheid bij voormalige Spyker F1 Team, het Force India Team van Lawrence Stroll en de passie en affiniteit van Michiel Mol voor de F1
- Herinneringen van toprijders uit tal van raceklassen aan Zandvoort als David Hart, Toine Hezemans, Michel Bleekemolen, Carly Pellinkhof, Jan Lammers, Robert Doornbos, Cor Euser, Wout van Reenen, Paul van Splunteren, Guido van der Garde, Huub Rothengarter, Peter van de Kolk, Allard Kalff e.a.
- Olav Mol over Zandvoort (media overzicht)
Advertorials en free publicity over main sponsoren
- Ziggo
- Heineken (campagne ‘When You Drink Never Drive’ c.q Heineken 0.0 – boodschap),
- Jumbo & Max Verstappen
- CM.com (ticketing en billing tijdens het event)
- NS, alle reisschema’s en dienstregeling, en Pon Mobility
- Mediapartner Talpa
- G-Star
- Exact
Special Intrest
- Repo’s over Ferrari, Lamborghini, Astin Martin, Porsche, Mercedes, Maserati, Bentley, Rolls Royce, Spyker Cars
- Artikel over 4 aanbieders in het aller hoogste segment van de occasion-markt (Range Rover, Mercedes, Ferrari, Lamborghini, Porsche, etc.) zoals Van de Akker (Best), Louwman Excusive (Utrecht) Auto Advance (Veldhoven) ASV (Veghel + Eindhoven) en HCC Moordrecht (een enkele onder voorbehoud)
- Artikel Auto Museum en Eventcenter Metropole Druten en/of repo over Frans van Haren (Excluton) over zijn affiniteit met de autosport
- Advertorial top-horloges Tag Heuer, Cartier, Rolex, Patek Philippe, IWC etc.
- Advertorials en free publicity Motortuning
- Advertorials en free publicity high quality bandenmerken
- Leading on line banden- en velgen sites
- De beste motoroliën op een rij
- Artikel Van Amersfoort Racing
- De autosportbusiness van Tim & Tom (Coronel)
Adverteerdersselectie >
De adverteerders selectie is gebaseerd op auto en autosport gerelateerd aanbieders (high end en high profile merken en diensten) aangevuld met Life style en high profile adverteerders.
Uitvoering >
Tabloid – Half Dagblad / veredeld courant / 48 pagina’s / Full colour / 52 grams verbeterd druk iso 68 coldset / oplage 200.000+ / formaat 289 x 415 (zetspiegel 260 x 385) rotatiegevouwen naar 289 x 208 mm . De gekozen papiersoort geeft een afdrukkwaliteit gelijk aan die van glossy magazines. Totale omvang uitgave 48 pagina's waarvan 24 redactioneel (50% ! ) en 24 pagina's advertentioneel
Formaten, tarieven en aanleverspecs >
Bladspiegel: 289 x 415 - Zetspiegel 260 x 385
1/1 | 3.590,- | 260 x 385 |
1/2 pag.liggend | 1.990,- | 260 x 190 |
1/2 pag. staand | 1.990,- | 125 x 385 |
1/4 pag. staand | 1.090,- | 125 x 190 |
1/4 pag. liggend | 1.090,- | 260 x 95 |
1/3 liggend | 1.185,- | 260 x 126,3 |
1/6 liggend | 0.625,- | 128,5 x 126 |
1/6 staand | 0.625,- | 84 x 191 |
Grafische weergave van exacte formaten i.v.m witruimte tussen de advertenties onderling
Aanleverspecificaties >